Най-четени
1. zahariada
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. zaw12929
11. bosia
12. getmans1
13. sparotok
14. rosiela
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. zaw12929
11. bosia
12. getmans1
13. sparotok
14. rosiela
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. sekirata
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. sekirata
Постинг
23.10.2009 11:37 -
За конете и кубиците
Предполагам, че в главата на повечето не-мотористи цари тотално обръркване защо чопърите имат много кубици, малко коне, ниски обороти а т.н. "писти" наобратното ето едно просто ообяснение от колегата Kawa Er5 от Bikerz форума. Надявам се да ви бъде полезно и да осветли малко въпроса кой кой е при моторите и за кво се бори :-)))
"...това което ще напиша не е нещо ново на колегите с повече опит но аз като начинаещ моторист доста ги бърках нещата и затова мисля не е лошо да се напишат за да могат такива като мен да си припомнят уроците по физика и да си изяснят някои работи
като гледаш обявите за моторите най-интересните параметри които се дават обикновенно (освен годината на производство ;) ) е кубатура на двигателя и максимална мощност
логично е по-големите кубатури да са по-мощни но едно сравнение наскоро ме накара да се замисля и после на чаша бира с един колега да си припомним някои формули от физиката
Harley Davidson Victory Hammer 1600 кубика 85 коня 144 нютон.метра
я да го сравня например с моя да видя този колко е по-мощен ;)
Kawasaki ER5 500 кубика 50 коня 45 нютон.метра
ужас моя с 500 кубика има 50 коня а този нещастен харли с 1600 кубика само 85 коня, баси тъпите американци на пръв поглед а, да изхабят 1100 кубика само за едни мизерни 35 коня?
че този харли ще е много зле не стига че 30% по-тежък от кавата 300 кг сухо тегло срещу 200 кг на кавасакито, ами и конете му само само 35 повече от на моя, кавасакито на втора при обороти под 2000 се дави, как върви този харли въобще??
да! ама не, както казваше един телевизионен водещ, дявола е във детайла :)
кавасакито е с редови дву цилиндров двигател, максималната мощност му е на 8000 оборота (с каквито почти никога не съм карал) на 2-3000 оборота конете му са не повече от 15-20 които използвам
харли е с V-twin 50 градусов двигател, който е ниско оборотен и максималната му мощност е на 5000 оборота, а тези 144 нютон.метра е които ще почувстваш когато му дадеш газ от потегляне и ще те залепят назад
от физиката мощноста P = момента M * оборотите R
т.е. колкото по-високо оборотен е един двигател толкова повече мощност може да се изтиска от него, затова дизелов двигател и бензинов двигател с еднакъв обем ще имат различна мощност - бензиновия е много по-високо оборотен и ще е по-мощен, но дизеловия има много по-голям момент в ниските обороти и затова може да задвижва големи маси, а е и два пъти по-икономичен, затова повечето големи автомобили са с дизели
затова и пистарка с двигател на 12 000 обороти и обем 600 кубика има по-голяма мощност от чопър с 1600 кубика на 4-5000 оборота
но това което те кефи на макс не е мощноста във високите обороти а момента в ниските (поне при мен е така), това разтегляне на ръцете при потегляне и ускоряване идва от момента в ниските, не от максималната мощност при граничен режим на работа на двигателя
затова и някъде тук прочетох един израз "конете се разбягват кубиците остават" тогава като го прочетох за първи път се чудех каква е тази рокерска глупост, звучеше ми като лаф съчинен от замъглено от бирата съзнание, но вече знам какво значи ;)
големите кубици винаги осигуряват голям въртящ момент, който е основен за ускорението при ниски обороти и за удоволствието при ускоряване от спряло положение...."
"...това което ще напиша не е нещо ново на колегите с повече опит но аз като начинаещ моторист доста ги бърках нещата и затова мисля не е лошо да се напишат за да могат такива като мен да си припомнят уроците по физика и да си изяснят някои работи
като гледаш обявите за моторите най-интересните параметри които се дават обикновенно (освен годината на производство ;) ) е кубатура на двигателя и максимална мощност
логично е по-големите кубатури да са по-мощни но едно сравнение наскоро ме накара да се замисля и после на чаша бира с един колега да си припомним някои формули от физиката
Harley Davidson Victory Hammer 1600 кубика 85 коня 144 нютон.метра
я да го сравня например с моя да видя този колко е по-мощен ;)
Kawasaki ER5 500 кубика 50 коня 45 нютон.метра
ужас моя с 500 кубика има 50 коня а този нещастен харли с 1600 кубика само 85 коня, баси тъпите американци на пръв поглед а, да изхабят 1100 кубика само за едни мизерни 35 коня?
че този харли ще е много зле не стига че 30% по-тежък от кавата 300 кг сухо тегло срещу 200 кг на кавасакито, ами и конете му само само 35 повече от на моя, кавасакито на втора при обороти под 2000 се дави, как върви този харли въобще??
да! ама не, както казваше един телевизионен водещ, дявола е във детайла :)
кавасакито е с редови дву цилиндров двигател, максималната мощност му е на 8000 оборота (с каквито почти никога не съм карал) на 2-3000 оборота конете му са не повече от 15-20 които използвам
харли е с V-twin 50 градусов двигател, който е ниско оборотен и максималната му мощност е на 5000 оборота, а тези 144 нютон.метра е които ще почувстваш когато му дадеш газ от потегляне и ще те залепят назад
от физиката мощноста P = момента M * оборотите R
т.е. колкото по-високо оборотен е един двигател толкова повече мощност може да се изтиска от него, затова дизелов двигател и бензинов двигател с еднакъв обем ще имат различна мощност - бензиновия е много по-високо оборотен и ще е по-мощен, но дизеловия има много по-голям момент в ниските обороти и затова може да задвижва големи маси, а е и два пъти по-икономичен, затова повечето големи автомобили са с дизели
затова и пистарка с двигател на 12 000 обороти и обем 600 кубика има по-голяма мощност от чопър с 1600 кубика на 4-5000 оборота
но това което те кефи на макс не е мощноста във високите обороти а момента в ниските (поне при мен е така), това разтегляне на ръцете при потегляне и ускоряване идва от момента в ниските, не от максималната мощност при граничен режим на работа на двигателя
затова и някъде тук прочетох един израз "конете се разбягват кубиците остават" тогава като го прочетох за първи път се чудех каква е тази рокерска глупост, звучеше ми като лаф съчинен от замъглено от бирата съзнание, но вече знам какво значи ;)
големите кубици винаги осигуряват голям въртящ момент, който е основен за ускорението при ниски обороти и за удоволствието при ускоряване от спряло положение...."
Настъпи ли мотиката АЕЦ "Козлодуй&q...
© За няколко реактора повече
© КорНи показва характер и мъдрост, и на...
© За няколко реактора повече
© КорНи показва характер и мъдрост, и на...
Тайнственият мост над река Веселина
ПОЕЗИЯТА В ЗАПАДНА ЕВРОПА ПРЕЗ СРЕДНОВЕК...
Историческата и агиографска измама „Кири...
ПОЕЗИЯТА В ЗАПАДНА ЕВРОПА ПРЕЗ СРЕДНОВЕК...
Историческата и агиографска измама „Кири...
Няма коментари